Montreal MNA Assists with an ERA Donation

By electronic recycling association September 5, 2019

Montreal Non-Profit Donates 20 Laptops with MNA Andrès Fontecilla to a Local Community Social Center

The Electronic Recycling Association Donates to Brique par Brique who will offer a laptop to every household in their program.

Montreal, QC (September 12th 2019) – The Electronic Recycling Association (ERA), along with Laurier-Dorion’s MNA Andrès Fontecilla, will be presenting Brique par Brique with 20 refurbished laptops that will support 20 of their members who live in affordable housing. This donation will take place at 7000, avenue du Parc 106-107, Montréal on September 12th 2019.

Brique par Brique is a community housing project and a social center in the Parc-Extension neighborhood that meets the needs of residents and is respectful of diversity. They aim to provide affordable, well-maintained apartments and a common area where activities can be organized for the community.

“We are grateful to have MNA Andrès Fontecilla support and active participation in our donation program,” says Bojan Paduh, founder and president of the ERA “When a respected public official gets behind something it really sets an example for the community, it highlights the worthiness of our cause and the necessity of continued community support to keep our donation programs going.”

“This is a terrific initiative, because it is both eco-friendly and community-friendly. It allows the reuse of computer equipment that will be very useful to an organization whose activities will be very useful for the community. Brique par brique is a young and innovative organization, and I am glad that this donation will allow it to grow and pursue its mission, which is extremely promising.” Stated Andrès Fontecilla, MNA of Laurier-Dorion.

Time: 10.30 am

Date: September 12th 2019

Address: 7000, avenue du Parc 106-107, Montréal (Québec) H3N 1X1

About the Electronic Recycling Association

The Electronic Recycling Association (ERA) is a non-profit organization founded in 2004 to address the growing problem of e-waste and the increasing ‘digital divide’. For fifteen years, ERA has offered simple solutions to help individuals and organizations prevent operational equipment from premature destruction. With a focus on recovery, refurbishment and reuse, ERA continuously supplies charitable groups with donated IT equipment while securely managing the retiring IT assets of organizations and individuals across Canada. By partnering with certified e-waste recyclers, ERA ensures unwanted hardware never ends up in landfills, even when it offers no further use. Learn more at www.era.ca.

Available for interview on the day:

• Patrick Lewitski, Montreal Operations Manager
  • MNA Andrès Fontecilla of Laurier-Dorion’s

Media enquiries may be directed to:

Jessica Lifely

Business Development and Marketing Manager

Electronic Recycling Association

Phone:  514-307-2464

Cédric Dussault
MLA assistant [email protected]514-273-1412

Un organisme à but non lucratif fait don de 20 ordinateurs portables avec le député Andrès Fonctecilla à un centre social communautaire local.

L’Electronic Recycling Association fait dons à Brique par Brique qui offrira un ordinateur portable à chaque famille dans leur programme.

Montreal, QC ( 12 Septembre 2019) – L’Electronic Recycling Association (ERA), en plus du député de Laurier-Dorion, Andrès Fonctecilla, remettra à Brique par Brique 20 ordinateurs portables remis à neuf qui soutiendront 20 de leurs membres qui vivent dans des logements abordables. Ce don aura lieu au 7000, avenue du Parc 106-107, Montréal, le 12 septembre 2019.

Brique par Brique est un projet de logement communautaire et un centre social dans le quartier Parc-Extension qui souhaite répondre aux besoins des résidents et qui est respectueux de la diversité.  L’organisme vise à fournir des appartements abordables et bien entretenus et un espace commun où des activités peuvent être organisées pour les résidents de la communauté.

« Nous sommes reconnaissants d’avoir le soutien du député Andrès Fonctecilla qui participe activement à notre programme de dons », déclare Bojan Paduh, fondateur et président de l’ERA « Lorsqu’un fonctionnaire respecté se range derrière quelque chose qui donne vraiment l’exemple à la communauté, souligne la valeur de notre cause et la nécessité d’un soutien communautaire continu pour maintenir nos programmes de dons.»

« C’est une initiative doublement intéressante puisqu’elle est à la fois écologique et communautaire. Elle permet la réutilisation de matériel informatique qui sera très utile à un organisme dont les activités seront très profitables à la communauté. Brique par brique est un jeune organisme novateur, et je suis content que ce don lui permette de croître et de poursuivre sa mission, qui est extrêmement prometteuse. » déclare Andrès Fonctecilla député de Laurier-Dorion.

Heure: 10.30 am

Date: 12 Septembre 2019

Adresse: 7000, avenue du Parc 106-107, Montréal (Québec) H3N 1X1

À propos de l’Electronic Recycling Association

L’Electronic Recycling Association (ERA) est une organisation à but non lucratif fondée en 2004 pour s’attaquer au problème croissant des déchets électroniques et à la « fracture numérique » croissante. Depuis quinze ans, ERA propose des solutions simples pour aider les individus et les organisations à prévenir la détérioration prématurée des équipements toujours opérationnels. En mettant l’accent sur la récupération, la remise à neuf et la réutilisation, ERA fournit continuellement aux organismes de bienfaisance de l’équipement informatique donné, tout en gérant en toute sécurité les actifs informatiques usagés d’organisations et de particuliers partout au Canada. En s’associant à des recycleurs certifiés de déchets électroniques, ERA s’assure que le matériel indésirable ne se retrouve jamais dans les sites d’enfouissement, même lorsqu’il n’offre plus d’utilisation. Pour en savoir plus allez sur www.era.ca.

Disponible pour une entrevue le jour même :

• Patrick Lewitski, directeur des opérations à Montréal
  • Député de Laurier-Dorion’s Andrès Fonctecilla

Les demandes des médias peuvent être adressées à :

Jessica Lifely

Directeur du développement des affaires et marketing

Electronic Recycling Association

514-307-2464